неділю, 4 листопада 2012 р.

План роботи МО на 2012-2013 навчальний рік


Методична тема науково-експериментальної роботи району:
«Сучасні підходи до управління освітнім процесом в навчальному закладі».


Методична тема школи:
«Науково-методичне забезпечення управління освітнім процесом у «Школі життєтворчості»».



Методична тема МО:
 Компетентнісно-технологічний підхід  як метод управління освітнім процесом направлений на досягнення особистісного успіху учня.






Аналіз роботи МО за 2011-2012 н.р..

Методобєднання природничо-математичного циклу Приморської ЗОШ І-ІІІ ступенів створене у 2005-2006н.р.   Керівником МО є вчитель географії Підгорний А.І..  У складі МО працює 7 вчителів, в тому числі: 1 – старший вчитель, 3 – з вищою категорією, 2 – спеціаліст І категорії, 2 – спеціаліст. У 2011/2012 н.р. пройшли  заплановану курсову перепідготовку Петроченко В.О., Швець К.А..
У зв'язку з модернізацією змісту шкільної освіти МО природничо-математичного циклу у руслі вирішення загальної методичної проблеми району «Сучасні підходи до управління освітнім процесом в навчальному закладі»  працювало над вирішенням таких завдання:
1.       Спрямували зусилля на чітке виконання державних програм, приділяючи увагу, як реалізації наукового змісту, так і розкриттю соціального аспекту предметів, оптимально відбираючи та поєднуючи різноманітні форми роботи з учнями (масову, фронтальну та індивідуальну), з метою формування компетентної особистості у рамках «Школи життєтворчості».
2.       Працювали над удосконаленням підходів до  управління освітнім процесом, шляхом впровадження у навчальний процес особистісно-орієнтованих, інноваційних технологій. Ознайомлювались з найдійовішими прийомами та методами управління освітнім процесом вчителів школи, району, області. Приділяли увагу питанню практичної реалізації компетентісного підходу в особистісно-орієнтованому освітньому процесі, шляхом впровадження методу проектів. На основі досягнень педагогічної науки і практики ( в тому числі власних), вдосконалювати зміст, форми і методи навчання і виховання, підвищувати ефективність кожного уроку, виховного заходу.
3.       В процесі вивчення основ наук забезпечували ріст якісного рівня підготовки школярів, досягнення ними обов'язкового рівня навчальних досягнень шляхом моніторингу навчальних досягнень, вивчення причин недосягнення учнями відповідного їх здібностям рівня, та створення ситуацій успіху; постійно приділяючи увагу розвитку особистості школяра, залучаючи учнів до самопізнання, самореалізації в різних видах діяльності, з метою досягнення відносної стабільності в навчально-виховному процесі та якісної підготовки учнів школи до випускних іспитів та ЗНТ. Створювали індивідуальні плани роботи з дітьми, що мають початковий рівень навчальних досягнень, з метою підвищення мотивації до навчання.
4.       Створювали  комфортні умови для реалізації творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб'єктів НВП в аспекті особистісно-орієнтованого навчання. Постійно відслідковували проблеми самоосвіти вчителів, вивчали перспективний передовий досвід вчителів району, впроваджували в практику проведення творчих звітів вчителів. Продовжили традицію проведення предметних декад та конкурсів
5. Забезпечували впровадження сучасних підходів до управління освітнім процесом , а саме: інформаційно-комунікативних технологій у
навчальний процес, шляхом проведення практичних занять з вивчення
методу проектів як технології формування ключових компетентностей
учнів, підготовки якісно-нових дидактичних матеріалів до уроків.


Реалізація методичної теми забезпечувалася шляхом використання різноманітних методів роботи з учителями: рольова гра, творча дискусія, „круглий стіл”, психолого-педагогічні практикуми.
Результатами роботи стали: розроблені рекомендації, підготовлені пам’ятки, методичні бюлетені, розробки уроків з використанням «методу проектів», уроки з використанням інформаційних ППЗ (з біології, хімії, фізики, географії, математики), новітніх засобів навчання.
До проведення інформаційних, теоретичних блоків засідань залучались директор школи Карпець В.М. (вчитель  екології), Підгорний А.І. (вчитель географії, технологій, образотворчого мистецтва), Швець К.А. (вчитель математики, інформатики), Осіка С.М. ( вчитель хімії та біології), Петроченко О.В. (вчитель математики та фізики). Дані блоки забезпечили теоретичну базу підготовки вчителів школи з питання: «Компетентнісно-технологічний підхід  як метод управління освітнім процесом направлений на досягнення особистісного успіху учня».     
 На першому організаційному засіданні МО та протягом року постійно проводилося ознайомлення з нормативно-правовими документами, рекомендаціями, щодо викладання предметів, постійне обговорення методичних статей з фахових журналів, які передплачують вчителі,( ж. «Завуч», ж. «Виховна робота в школі», «Хімія», «Біологія», «Математика в школах України», «Географія», «Шкільному психологу. Усе для роботи». 

 Продовженням роботи над проблемною темою стало проведення круглого стролу : «Психологія управління освітою». На якому  вчителі розглянули як можливо застосувати активні методи для творчого засвоєння навчального матеріалу. Відшукували шляхи досягнення поставленої мети.  Шляхи формування в учнів інтересу до знань.
Результат - випуск буклету-рекомендації «Вчитися з усмішкою»
для вчителів  за питаннями «круглого столу», рекомендації по реалізації творчих здібностей вчителів з метою досягнення успіху у професійній діяльності.

Щоб урізноманітнити форми роботи на семінарах та з метою закріплення теоретичних питань, було проведено  круглий стіл круглий стіл: «Професійно спрямована дитина» під час якого  вчителі мали змогу поділитися власними прикладами з досвіду роботи, визначити основні шляхи формування професійно спрямованої дитини на уроках.  Зацікавила досвідом своєї роботи вчитель біології Осіка С.М., яка запропонувала підбірку методів  та форм роботи з дітьми по  профорієнтації.
Членами МО було розроблено  графіки   індивідуальної роботи з дітьми в позаурочний час, що мають початковий рівень навчальних досягнень, з метою підвищення мотивації до навчання, зростання продуктивності праці невстигаючих учнів, додаткові заняття під час вимушених канікул,   та графіки занять з обдарованими дітьми для підготовки до участі в олімпіадах та районних конкурсах (  у позаурочний, канікулярний час, індивідуальні завдання на уроках із профільною групою )

Під час районного семінару директорів саме вчителями природничо-математичного циклу (Підгорним А.І., Швецем К.А., Осікою С.М.) були проведені відкриті уроки майстер класу. Ці уроки показали що вчителі постійно працюють над самовдосконаленням. А саме, постійно  урізноманітнює  елементи  подачі матеріалу, форми закріплення матеріалу, проводить уроки за допомогою педагогічних програмних засобів  з яскравим емоційним забарвленням Підгорний А.І., постійно використовують можливості комп’ютерних технологій на уроках фізики та інформатики Швець К.А. та Осіка С.М. на уроках хімії , проводить ефективні уроки, спираючись на суб’єктивну діяльність учнів Карпець В.М. , завжди враховує фізичну підготовку та стан здоров’я учнів Петроченко В.О., у свої уроки постійно вносить нове і цікаве Петроченко О.В..
Учителі провели такі відкриті уроки:
Підгорний А.І.: Урок географії у 7 класі з теми: “Внутрішні води Євразії".
Осіка С.М.: Урок хімії у 9 класі. Тема: “Білки".
Швець К.А.: Урок фізики в 11 класі. Тема: “Фізичні основи ядерної енергетики. Ядерна енергетика та екологія".

Результатом творчої роботи МО стало створення на сторінках Wiki ciit портфоліо вчителів Швеця К.А., та Підгорного А.І., також Блогу нашого обєднання.
На шкільному сайті школи вчителі: Осіка С.М., Швець К.А., Підгорний А.І. постійно проводять з учнями дистанційне навчання, викладають на сторінки цього сайту власні  цікаві розробки, діляться з колегами передовими новинками, висвітлюють різними засобами (фото, творчі звіти, розробки заходів) проведену навчально-виховну роботу з учнями.

 Разом із психологом Сініциною-Кльошовою О.В. на засіданнях МО було розроблено та проведено анкетування з метою виявлення загальних проблем та надання рекомендацій з урахуванням індивідуальних особливостей кожного педагога при складанні плану самоосвіти. Рекомендовано кожному вчителю, члену МО природничо-математичного циклу, продовжити роботу над накопиченням матеріалу власного досвіду, поглибленим вивченням та використанням методу проектів,  розробок уроків з використанням інтерактивних методів і презентувати ці напрацювання  у вигляді власної «Папки самоосвіти» ( з метою реалізації творчої активності педкадрів, стимуляції вивчення ППД та узагальнення власного досвіду),  постійне ознайомлення з статтями у фаховій літературі, що освітлюють проблеми формування основних груп компетентностей, особистісно-орієнтованому навчанню, підвищенню рівня мотивації до навчання .
Рекомендовано для опрацювання питання на знання вікової психології та здійснення міжпредметних зв’язків - Петроченко В.О,  використання ситуацій успіху - Швець К.А., використання елементів релаксації на уроках Петроченко О.В..

Відповідно до рейтингу школи та з метою  якісної підготовки   учнів школи у шкільному та районному турах олімпіад було розглянуто питання  діагностики обдарованості  дітей,  проведення індивідуальних занять, надано психологом школи рекомендації вчителям МО по роботі з обдарованими дітьми. Також було розглянуто питання результативності підготовки учнів до олімпіад, участь учнів у проведенні  декади природничо-математичних наук,  питання атестації вчителів.  Учні школи приймали участь у шкільному та районному турах олімпіад  з предметів природничо-математичного циклу. Гарно показали себе учні на олімпіаді з географії – ІІ м., біології - _ м.

З метою обміну досвідом щодо формування активної життєвої позиції, організації позакласної роботи з предметів природничо-математичного напрямку у ІІ семестрі (23.04 - 27.04) пройшла декада природничо-математичних наук.
Заняття серед природи для учнів 5 класу«Твій рідний край», проведене Карпцем В.М., сприяло формуванню в учнів екологічної свідомості, Осіка С.М. підготувала і провела з учнями молодших класів екологічну акцію «Допоможемо птахам», Швець К.А. підготував «Космічний кінозал», в якому учні 9-11 класів ознайомилися з історією космонавтики та провели обговорення переглянутого відеофільму «Всесвіт».  Організовано Підгорним А.І.  показовий виступ спортивно-туристичного гуртка  «Меридіан». В дні декади пройшли районні спортивно-туристичні змагання серед учнів загальношкільних закладів, де команда школи зайняла ІІ місце.
 Учні 5-11 класів провели трудовий десант «Чиста школа».
  Ці заходи стимулювали в учнів бажання до самореалізації, розвивали уміння працювати в нестандартній ситуації, були направлений на формування соціальної компетентності учнів та здатності співпрацювати в команді, були направлений на формування пізнавального інтересу в учнів, їх самоосвітньої діяльності та полікультурної і інформаційної компетентностей. Ці заходи також дали змогу, як проявити особистісні якості вчителів у здійсненні навчально-виховної роботи з предмету, так і розвивати творчий потенціал учнів, залучаючи їх до різних видів позаурочної діяльності.

Необхідно звернути увагу на результати моніторингу з окремих предметів серед учнів 9-11 класів школи. Виходячи з аналізу даних можна визначити, що моніторингові роботи  є не лише показником рівня навчальних досягнень учнів, а також вказують, як зазначили в своїх аналізах колеги-вчителі, на негативну тенденцію останніх років - низьку мотивацію учнів , зниження рівня та обсягу запам'ятовуваного матеріалу (а отже і зорової та  аудіальної пам'яті), послаблення логічного мислення, здатності до швидких математичних розрахунків, а також слабкий стан здоров'я ( в тому числі і емоційногого) в учнів.

Проаналізувавши роботу методобєднання, визначаємо такі проблеми:
·        недостатній рівень науково-методичного забезпечення з предметів;
·        в неповній мірі використовуються інтерактивні технології під час викладання природничо-математичних дисциплін;
·        досягнення психологічної науки можливо використовувати ширше при вивченні математики, фізики, хімії, біології, фізичного виховання та географії;
·        При достатньому забезпеченні сучасними педагогічними програмними засобами (ППЗ) з предметів природничо-математичного циклу, існує складність у організації роботи учнів на уроках у комп’ютерному класу через застаріле обладнання;
·        психологічна напруженість у період підготовки учнів до зовнішнього тестування та екзаменів, особливо у цьому навчальному році,  що призводить до накопичення негативних емоцій, вимагає рекомендацій з боку психолога школи, щодо оволодіння якісними методиками психологічної релаксації, задля попередження процесу «вигорання вчителя» на роботі.

Аналіз роботи МО дає змогу зробити висновок, що завдання, які були визначені для роботи у цьому навчальному році,  що випливають з науково-методичної проблеми МО, в основному виконані, результативність роботи вчителів МО є задовільною.




Завдання на 2012-2013н.р.
За сучасних умов розвитку освіти великого значення набуває система методичної роботи в школі, головною метою якої є не лише надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності, але й створення науково-методичного забезпечення для управління освітнім процесом у «Школі життєтворчості».
У зв'язку з модернізацією змісту шкільної освіти МО природничо-математичного циклу у руслі вирішення загальної методичної проблеми району «Сучасні підходи до управління освітнім процесом в навчальному закладі» визначає наступні цілі та завдання:
1.       Спрямувати зусилля на чітке виконання державних програм, приділяючи увагу, як реалізації наукового змісту, так і розкриттю соціального аспекту предметів, оптимально відбираючи та поєднуючи різноманітні форми роботи з учнями (масову, фронтальну та індивідуальну), з метою формування компетентної особистості у рамках «Школи життєтворчості».
2.       Продовжити роботу над удосконаленням підходів до  управління освітнім процесом, шляхом впровадження у навчальний процес особистісно-орієнтованих, інноваційних технологій. Ознайомлюватись з найдійовішими прийомами та методами управління освітнім процесом вчителів школи, району, області. Приділяти увагу питанню практичної реалізації компетентнісного підходу в особистісно-орієнтованому освітньому процесі, шляхом впровадження методу проектів. На основі досягнень педагогічної науки і практики ( в тому числі власних), вдосконалювати зміст, форми і методи навчання і виховання, підвищувати ефективність кожного уроку, виховного заходу.
3.       В процесі вивчення основ наук забезпечувати ріст якісного рівня підготовки школярів, досягнення ними обов'язкового рівня навчальних досягнень шляхом моніторингу навчальних досягнень, вивчення причин недосягнення учнями відповідного їх здібностям рівня, та створення ситуацій успіху; постійно приділяючи увагу розвитку особистості школяра, залучаючи учнів до самопізнання, самореалізації в різних видах діяльності, з метою досягнення відносної стабільності в навчально-виховному процесі та якісної підготовки учнів школи до випускних іспитів та ЗНТ. Здійснити складання індивідуальних планів роботи з дітьми, що мають початковий рівень навчальних досягнень, з метою підвищення мотивації до навчання.
4.       Продовжити роботу із створення комфортних умов для реалізації творчого потенціалу, самореалізації та самовираження всіх суб'єктів НВП в аспекті особистісно-орієнтованого навчання. Постійно відслідковувати проблеми самоосвіти вчителів, вивчати перспективний передовий досвід вчителів району, впроваджувати в практику проведення творчих звітів вчителів. Продовжити традицію проведення предметних декад та конкурсів
5. Забезпечити впровадження сучасніих підходів до управління освітнім процесом , а саме: інформаційно-комунікативних технологій у
навчальний процес, шляхом проведення практичних занять з вивчення
методу проектів як технології формування ключових компетентностей
учнів, підготовки якісно-нових дидактичних матеріалів до уроків.
     Основні напрямки роботи методичного об'єднання вчителів   у новому навчальному році:
-    Вивчення нормативних документів.
-    Забезпечення системи організаційно-методичної роботи над науково-методичною темою: «Компетентнісно-технологічний підхід  як метод управління освітнім процесом направлений на досягнення особистісного успіху учня.
-    Формування професійної компетентності вчителя шляхом організації і проведення різноманітних форм методичної роботи.
-    Продовження опрацювання питання щодо переходу шкіл на профільне навчання, організація до профільного навчання учнів
-    Ознайомлення з новими програмами  для учнів 5 класів на наступний навчальний рік.
-    Удосконалення    уроків    шляхом    впровадження    в    його    процес інноваційних     технологій     з     метою     якісного     формування     базових компетентностей учнів.
-    Створення умов для самореалізації обдарованих і здібних школярів, використання з цією метою варіативної складової типових навчальних планів (курси за вибором, факультативи, індивідуальна робота, гуртки).
-    Проведення освітнього моніторингу
-    Підготовка учнів до незалежного тестування з  предметів природничо-математичного циклу.
-     Спрямувати свою діяльність на створення умов для самоосвіти, самореалізації учнів.


Підвищення фахового та методичного рівня членів  МО
 природничо-математичного напрямку Приморської ЗОШ І-ІІІ ступенів

1.Рекомендувати  курсову перепідготовку

Прізвище, ім’я, по батькові
вчителя
Категорія
Тема самоосвіти
Предмети

1

Карпець В.М.
Спеціаліст вищої категорії
Управління активізацією пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та екології
Біологія, природознавство, екологія

2

Осіка С.М.
Спеціаліст І категорії
Упроавління навчальною діяльністю учнів на уроках хімії як засіб формування соціально значущих якостей особистості.

Економіка

3
Підгорний А.І.
Спеціаліст вищої категорії
Старший вчитель
Управління освітнім процесом через використання інноваційних технологій на уроках географії.
Трудове навчання, образотворче мистецтво

4
Щвець К.А.
Спеціаліст І категорії
Застосування ІКТ на уроках фізики як метод управління освітнім процесом.
Математика



2. Забезпечити проходження атестації (позапланових за бажанням )
на 2012-13 н.р..



3.Організувати індивідуальні і групові консультації з питань:

o       планування роботи вчителя-предметника ;
o       впровадження передового педагогічного досвіду;
o       впровадження інтерактивних форм і методів на уроках;
o       проведення відкритих уроків та позакласних заходів з  предмета;
o       проведення практичних і лабораторних робіт з біології, екології, фізики, географії;
o       вимоги до сучасного кабінету (ознайомлення з нормативними документами, робота над формуванням документації кабінету) ;
o       вимоги до сучасного уроку;
o       засоби інтернету як спосіб самоосвіти і самовдосконалення вчителя;
o        нові електронні посібники рекомендовані для використання у навчальному процесі з біології, географії, хімії, їх практичне використання
o       підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання ;
o       моніторинг якості  освіти.









4.     Розглянути впровадження у своїй роботі передового досвіду.


Прізвище, ім’я, по батькові
вчителя
 Термін
Тема самоосвіти

1

Карпець В.М.
листопад
Управління активізацією пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та екології

2
Петроченко В.О.
грудень
Управління методикою виконання вправ, що сприяють витривалості під час занять легкою атлетикою, гімнастикою, спортивними іграми

3
Петроченко О.В.
березень
Управління інноваційними технологіями на уроках фізики та математики



5.     Скласти список літератури, рекомендованої для самоосвіти вчителів виходячи з тем районних циклічних комісій і шкільного МО вчителів природничо-математичного напряму

6.     Провести  на протязі 2012-2013н.р. 4 засідання МО





IІІ.  Вивчення і впровадження ППД
1.     Регулярно знайомитися з досягненнями кращих творчо працюючих вчителів біології району, області, держави, що друкуються на сторінках фахових газет та журналів, а також видають власні методичні збірки. Запроваджувати в практику елементи досвіду колег.

          
 

Прізвище,
імя,
по-батькові

 Тема
самоосвіти

 Чий досвід вивчається,
Тема досвіду







1




Карпець В.М.
Управління активізацією пізнавальної діяльності учнів на уроках біології та екології

Котік Т.С. м.Запоріжжя Гімназія №2
«Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології» 
Колеснік Н.Ф. Василівська ЗОШ №3
 «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках біології»
Бабай Л.П. Василівська ЗОШ №1 «Особливості використання комп’ютерних технологій на уроках біології»






2




Осіка С.М.
Упроавління навчальною діяльністю учнів на уроках хімії як засіб формування соціально значущих якостей особистості.

 Зубко Т.І. Дніпрорудненьська   гімназія «Софія»
«Використання інтерактивних технологій в творчому розвитку і самореалізації особистості учнів на уроках хімії»
Костенко Н.І.  Дніпрорудненьська  ЗОШК І-ІІІст. №2
«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках хімії і в позаурочній діяльності»






3



Петроченко В.О.
Управління методикою виконання вправ, що сприяють витривалості під час занять легкою атлетикою, гімнастикою, спортивними іграми

Розвиток фізичних якостей на уроці фізкультури
Алхутов С.К. Камянська ЗОШ І-ІІІст.

Бадова Р.О. Дніпрорудненьська гімназія «Сузір’я»


4


Підгорний А.І.

Управління освітнім процесом через використання інноваційних технологій на уроках географії.

Франчук І.М. вч.географії, м.Острог, Рівненська обл.
«Використання інноваційних технологій на уроках географії»






5



Сич Н.П.

Управління освітнім процесом через диференціацію в навчанні математики



Литвин В.В.
Василівська гімназія «Сузір’я»
 Вайло Наталія Станіславівна 
«Інтерактивні технології – ефективний засіб навчання»
Прізвище, ім’я, по батькові носія досвіду  Гринцевич М.П. «Використання інтерактивних методів навчання на уроках математики як спосіб формування комунікативної компетентності учнів»



6


Швець К.А.

Застосування ІКТ на уроках фізики як метод управління освітнім процесом.

Мініч Л.В. НПУ ім.М.П.Драгоманова
«Використання інформаційних технологій на уроках фізики в основній школі»


7


Петроченко О.В.
Управління інноваційними технологіями на уроках фізики та математики

Сич Н.П., Швець К.А..






V. Проведення відкритих уроків

 
Прізвище,
імя,
по-батькові
Урок
Тема
Термін



1

Осіка С.М.

Хімія




листопад



2


Підгорний А.І.
Географія





січень



3
Швець К.А.
інформатика




березень


VI . Організація і проведення позакласної роботи
 Графік проведення декади  природничо-математичного наук
(08.04. - 19.04.)

 
Прізвище,
імя,
по-батькові
Урок, захід
Тема
Термін
1
Карпець В.М.





(08.04. - 19.04.)


2

Осіка С.М.




(08.04. - 19.04.)


3
Петроченко В.О.




(08.04. - 19.04.)


4

Підгорний А.І.




(08.04. - 19.04.)


5

Петроченко О.В.




(08.04. - 19.04.)



6

Швець К.А.


(08.04. - 19.04.)




2. Забезпечити організацію, методичне забезпечення роботи гуртків

 
Прізвище,
імя,
по-батькові
 Назва гуртка
 Форма роботи




1



Осіка С.М.

Екологічний «Здоров’я людини і довкілля»,
 агітбригада «Земляни»
Групова


Групова


2

Петроченко В.О.

ДЮПР

волейбольний
Групова

Групова



3



Підгорний А.І.



ЮІР
Спортвно-туристичний  «Меридіан»


Групова


IV. Члени МО природничо-математичногонапрямку

 
Прізвище,
імя,
по-батькові
Освіта;
який заклад закінчили; який предмет викладають
Стаж,
категорія
Курсова п-ка


 Атестація

(планова)
1
Карпець В.М.
вища
МДПІ

екологія
31
 спеціаліст
вищої категорії.
травень
2009



Листопад  2009
2014

2
Осіка С.М.
вища
ЗДУ
хімія, біологія,
економіка
        19

спеціаліст
І кат.
 Лютий
 2010



Листопад 2010
2015

3
Петроченко В.О.
Середня спец.
Брянський
педагог.технікум
фізкультура
основи здоров’я,
ДПЮ

14
спеціаліст


Жовтень
2010


Листопад 2010
2015
4
Підгорний А.І.
вища
МДПІ

географія
праця
образотворче мистецтво

21
спеціаліст
вищої категорії,
старший вчитель
  
Січень
2011



Позачергова
Січень 2010
2015
5
Сич Н.П.
вища
ЗПІ

математика
40
 спеціаліст
вищої категорії
Квітень
2010


Жовтень 2010
2015
6
Швець К.А.
вища
ЗДУ
фізика
математика
інформатика
12
спеціаліст
 І
категорії


Жовтень  2010


Позачергова
Лютий  2008
2013
7
Петроченко О.В.
Вища
ЗДУ
фізика
математика

2
спеціаліст




Графік і тематика засідань
 методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
Засідання №1

Вересень 2011 р.
Тема: «Шляхи розвитку національної шкільної освіти.»
Теоретична частина
1.Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів природничо-математичного  циклу за 2012-2013 н.р. (Підгорний А.І.)
2.Обговорення, корекція та затвердження плану роботи на 2012-2013 н.р.
(Підгорний А.І)
 3.Методичні рекомендації щодо вивчення навчальних дисциплін
у 2012-2013 н.р. (Осіка С.М..)
4.Концепція розвитку сучасної національної школи". (Карпець В.М..)
5. Система освіти в Україні. (Петроченко О.В.)
Практична частина
1 .Аналіз діагностики роботи вчителів  циклу природничо-математичного  з метою виявлення проблем у роботі за минулий рік.
      (психолог Сініцина О.В.)
2.Опрацювання нормативних документів  у 2012-2013 н.р. (члени МО)
3. Робота над оформленням блогу МО.

Література:
1.Інформаційний збірник //№17-18/червень2012 та рекомендації Міністерства Освіти і науки, молоді та спорту України .
3. МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ЛИСТвід 01.06.2012 р. N 1/9-426


3. « Про концепцію національної школи» Завуч №11 (485) 2012р, 4-5
4. Бегей В.М. Управління загальноосвітньою школою на демократичних засадах. – Львів, 1995.
5. Галузяк В. М., Сметанський М.І., Шахов В.І. Педагогіка. – Вінниця, 2001. – 200 с.
6. Державна національна програма “Освіта” ( “Україна ХХІ століття). – К., 1994.
7. Закон України “Про освіту” //Освіта. – 25 червня 1991 р.
8. Онишків З.М. Основи школознавства. – Тернопіль, 1996. – 104 с.
9. Фіцула М.М. Педагогіка. – К., “Академія”, 2000. – 544 с.
                                                             


Засідання №2
Листопад 2011 р.

Тема: «Концептуальні ідеї методології управління освітою».

Теоретична частина
1 .Адаптоване управління навчальним процесом.
(Підгорний А.І)
2.. Інноваційні процеси в галузі середньої освіти (Осіка С.М..)
Практична частина
Круглий стіл : «Психологія управління освітою».
Питання для обговорення:
1. Мотивація – основа творчості педагога
2. Мета застосування активних методів - творче засвоєння навчального матеріалу.
3. Робота над оформленням блогу МО.


Література:
1.Основи адаптованого управління: Курс лекцій / Г.В. Єльникова: Центр. Ін.-т після диплом. Пед.. освіти. – К., 2003. – 104с.
2. Королюк С. Адаптований стиль керівництва як складова управлінської культури керівника освітнього закладу. – 2007. - №3. – с.89-92
3. Полякова Г.А. Адаптоване управління навчальним процесом. Центр ін.-т післядипл. Пед..освіти АПН України. – К., 2003. -20с.
4.  Бегей В.М. Управління загальноосвітньою школою на демократичних засадах. – Львів, 1995.
5. Жаболенко М. В. Инновации в области использования информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе/ М. В. Жаболенко, Н. О. Жданова // Стратегія інноваційного розвитку системи вищої освіти в Україні: матеріали міжнародної науково-практичної конференції/ гол. ред. С. В. Смерічевська. - Донецьк: Кальміус, 2007 р.






Засідання №3
Січень 2012р.
Тема: « Формування соціально адаптованої особистості».
Теоретична частина
1 Школа соціально адаптованої особистості. (Петроченко В.О..)
2.Розвиток творчого потенціалу учнів. (Осіка С. М..)
3. Створення ситуації комфорту на уроках. (Петроченко О.В.)

Практична частина
Круглий стіл: «Сім’я у соціалізації дітей шкільного віку»
Питання для обговорення:
1 . Співпраця з батьками та громадськими організаціями – важлива складова сучасної освіти
2..Планування роботи з учнями.
3. Робота над оформленням блогу МО.


Література:
1.  Ващенко О.М. Виховання у школярів здорового способу життя // Психолого- педагогічні основи гуманізації виховання і навчання: Зб. наук. праць. — Рівне: Тетіс, 2000. — С. 340—341.
2. Ващенко О.М. Формування у молод­ших школярів навичок здорового способу життя // Початкова школа. — 2002. — № 2. — С. 58—60.
3. Всесвітня декларація про забезпечен­ня виживання, захисту, розвитку дітей // Збірник нормативно-правових актів у сфе­рі захисту прав дітей. — К.: Представництво Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Ук­раїні, 2003. — С. 25—27.
4.    Державна національна програма «Освіта (Україна ХХІ століття)». — К.: Райдуга, 1994. — С. 61.
5.    Закон України «Основи законодав­ства України про охорону здоров'я» // Збірник нормативно-правових актів у сфе­рі захисту прав дітей. — К.: Представництво Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Ук­раїні, 2003. — С. 43—49.
Кравченко Т. Сім'я і її роль у соціа­лізації дітей шкільного віку: Метод. рек. для занять з батьками учнів 1—11 кл. — К.: Нау Інтернет - ресурси
5.  http ://osvita.ua/ school/out_edu/1496.
5.      http://dibrivka-znz.at.ua/news/vseukrajinska_konferencij a_gromadsko_aktivni_shkoli_v_ukraj ini_dialog_ partnerstva/2011-01-22-84.
5.       http://jeanl23.sumno.com/news/2012/01/21/amerykanka-za-pasportom-ukrajinka-vdushi/.
5.  http://www.chytomo.com/bez-rozdilu/ukrayinskyy-styl- vid-amerykantsiv-reportazh.html.


Засідання № 4
Березень 2012 р.
Тема:  «Роль і місце технології в освітянській політиці»

Теоретична частина:
1 .Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі – запорука творчого зростання вчителя й розвитку здібностей учнів» (Підгорний А.І.)
3.  Дистанційна підтримка та мультимедійні технології у навчанні фізики й природознавства. ( Петроченоко О.В., Карпець В.М.)

Практична частина:
1.Фестиваль методичних наробок:
2.Активізація навчання учнів засобами ІКТ  (Швець К.А.)
3. Робота над оформленням блогу МО.

Література:
1. Бут В. Дистанційне навчання — вимога часу // Директор школи (Шкільний світ). — 2004. — № 1. — С. 28—29.
2. Державний стандарт базової і повної середньої освіти // Освіта України. 2004. № 5 (20 січня).
3. Концепції профільного навчання в старшій школі // Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України, 2003. — № 24. — С. 3—15.
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2003 № 1494 «Про затвердження Програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004—2006 роки». Електронний ресурс. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ main. cgi?nreg=z0464-04
5. Прокопенко І. Ф. Педагогічні технології: навч. посіб. / І. Ф. Прокопенк Петухова Л.Є.Розширення можливостей навчального процесу в умовах інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища.
6.  Пермінова Л.А. Використання і комп’ютерних засобів у процесі самоосвіти вчителів. Збірник наукових праць.- Херсон: видавництво ХДУ.- 2010. вип..-6 – 265с.

7. Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г.С. Костюк / за ред. Л.М. Проколієнко.  – К. : Радянська школа, 1989. – 608 с.
8. Крамаренко Т.Г. Формування особистісних якостей школяра у процесі комп’ютерно-орієнтованого навчання математики : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Крамаренко Тетяна Григорівна. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008. – 270 с.
9. Рамський Ю.С. Зміни в професійній діяльності вчителя в епоху інформатизації освіти / Ю.С. Рамський // Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2007. – Вип. 5 (12). – C. 10-12.
10.     National Assessment of Educational Progress. Resualts of the 2005. – Режим доступу : http: // nces.ed. gov/nationsreportcard.



Немає коментарів:

Дописати коментар